arrow-up arrow-right arrow-left arrow-down basket linkedin search phone youtube google-plus instagram twitter facebook calculator

Pregled izdanja

Financije, pravo i porezi 3/2025

Sadržaj članaka dostupan je pretplatnicima na on-line izdanje. Molimo prijavite se kako biste pristupili sadržaju on-line izdanja.

Uvodnik

  • mr. spec. Tanja Pureta: Način razmišljanja žena ključan je za njihovu ravnopravnost

Aktualno

  • Lidija Cvitić, Štefica Oštrec Čunčić: Izmjene Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Aktualno

    Lidija Cvitić, Štefica Oštrec Čunčić: Izmjene Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost

    Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost stupio je na snagu 1. veljače 2025. Posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, koje su stupile na snagu 1. siječnja 2025., provedeno je usklađivanje s Direktivom Vijeća (EU) 2020/285 u pogledu posebnog postupka za male porezne obveznike. Izmjene i dopune Pravilnika odnose se na dodatna pojašnjenja vezana uz zakonske odredbe o primjeni posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike i s tim povezani upis u registar obveznika PDV-a, te je izvršena prilagodba Obrasca P-PDV. U članku su obrađene aktualne izmjene i dopune Pravilnika o PDV-u.

  • Ljubica Đukanović: Dodatak IV. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Aktualno

    Ljubica Đukanović: Dodatak IV. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike

    Vlada Republike Hrvatske (u nastavku: RH), kao poslodavac i Sindikat policije Hrvatske i Nezavisni sindikat djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova, su Kolektivnim ugovorom za državne službenike i namještenike , uredili prava i obveze iz rada i po osnovu rada državnih službenika i namještenika zaposlenih u državnim tijelima.

    KU za državne službe sklopljen je na određeno vrijeme od četiri godine sa početkom primjene od 1.5.2022., a ugovorne strane su ugovorile neposrednu primjenu ugovorenih prava. Od dana sklapanja KU-a za državne službe ugovorne strane su u pet navrata njime ugovorena materijalna prava ugovorile u većim iznosima od prvotno ugovorenih.

    Plaća državnih službenika i namještenika KU-om za državne službe bila je uređena drugačije nego što je ona uređena Zakonom o plaćama, stoga su Vlada RH i sindikati državnih službi sklopili 1.3.2024. Izmjene i dopune Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike kojima su izmijenjene i dopunjene odredbe KU-a za državne službenike i usklađene sa Zakonom o plaćama.

    Ugovorne strane su, sklapanjem Dodatka IV. KU-a (Nar. nov., br. 4/25) , ugovorile nove iznose osnovice za izračun plaće, dodatak za rad noću, novi iznos otpremnine prilikom odlaska u mirovinu i osnovicu za isplatu jubilarne nagrade.

    Zaposlenici javnih službi, iako nisu potpisali Dodatak I. TKU-a, od 1.1. 2025. imaju pravo na osnovice za izračun plaće, dodatak za rad noću, iznos otpremnine prilikom odlaska u mirovinu i osnovicu za isplatu jubilarne nagrade u iznosima ugovorenim Dodatkom IV. KU-a za državne službe osnovom čl. 109. TKU-a (Nar. nov., br.29/24).

  • Ljubica Đukanović: Izmjene i dopune Zakona o službenicima i namještenicima u LP(R)S-ima - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Aktualno

    Ljubica Đukanović: Izmjene i dopune Zakona o službenicima i namještenicima u LP(R)S-ima

    Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 17/25; u nastavku: Novela Zakona)  propisan je rok za donošenje pravilnika o unutarnjem redu, način njegove objave i stupanje na snagu, uređen radnopravni status zajedničkog službenika ili službenika zajedničkog upravnog tijela JLP(R)S, obveza raspisivanja i provedbe javnih natječaja za imenovanje pročelnika novoustrojenih upravnih tijela JLP(R)S  ili upravnih tijela kojima je bitno promijenjen djelokrug.

    Obveza donošenja rješenja o imenovanju pročelnika ili odluke o poništenju javnog natječaja mora se donijeti u roku od 60 dana od isteka roka za podnošenje prijava na javni natječaj i poseban dulji rok za Grad Zagreba.

    Novelom Zakona uvedena je mogućnost davanja ovlaštenja službeniku upravnog tijela za privremeno obavljanje poslova pročelnika, a utvrđena je prekršajna odgovornost općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana ukoliko u propisanom roku ne raspiše javni natječaj za imenovanje pročelnika, ne donese rješenje o imenovanju pročelnika ili odluku o poništenju javnog natječaja.

    Propisana je mogućnost prijma u službu korisnika starosne mirovine ili starosne mirovine za dugogodišnjeg osiguranika s polovicom punog radnog vremena i zadržavanje u službi s polovicom punog radnog vremena službenika koji odlazi u starosnu mirovinu ili starosnu mirovinu za dugogodišnjeg osiguranika.

    Novelom Zakona propisana je osnova za donošenje etičkog kodeksa kojim će se detaljnije urediti pravila ponašanja službenika i namještenika upravnih tijela JLP(R)S i obveza za potpisivanje izjave o nepostojanju sukoba interesa službenika, a uređeno je i rad na izdvojenom mjestu rada, rad na daljinu i rad s nepunim radnim vremenom.

    Isto tako, Novelom Zakona propisana je obveza polaganja državnog ispita propisane razine, rokovi za polaganje državnog ispita i posljedice neizvršenja obveze polaganja državnog ispita, a mnoge odredbe su preciznije propisana i usklađene.

  • Vedran Jelinović: Uz Zakon o upravljanju i održavanju zgrada - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Aktualno

    Vedran Jelinović: Uz Zakon o upravljanju i održavanju zgrada

    U ovome članku sažete su osnovne informacije u vezi novoga Zakona o upravljanju i održavanju zgrada, koji je stupio na snagu 1.1.2025. godine. Budući da stanovanje zauzima najveći dio urbaniziranog prostora i prevladavajući je sadržaj naselja u Republici Hrvatskoj, primjena ovoga Zakona postati će jako važan dio stvarnog prava i neizostavni dio svakodnevnice za građane. Da bi Zakon doista i u punoj mjeri zaživio, svakako je nužno donošenje podzakonskih propisa, prije svega pravilnika koji uređuju ustrojavanje Registra zajednice suvlasnika i Registra upravitelja zgrada, ali i pravilnika o općim pravilima kućnog reda, te dva programa Vlade RH, jednog o ugradnji dizala i uređaja za olakšan pristup za slabo pokretne osobe u postojeće zgrade i drugog, o uređenju pročelja za postojeće zgrade. U ovome člnaku pišemo o osnivanju i upisu zajednice suvlasnika u Registar zajednice suvlasnika, o imovini zajednice suvlasnika (zajednička pričuva), uređenju odnosa među suvlasnicima te sudjelovanju zajednice suvlasnika u

    pravnom prometu, kao i o ulozi upravitelja zgrade i jako važno, propisanim rokovima za poduzimanje radnji i provođenju aktivnosti.

Financije i računovodstvo

  • Branka Viduka, Danijela Burić Novak: Sastavljanje i predaja GFI-a obveznika poreza na dobit za 2024. - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Financije i računovodstvo

    Branka Viduka, Danijela Burić Novak: Sastavljanje i predaja GFI-a obveznika poreza na dobit za 2024.

    Obveznici poreza na dobit dužni su sastaviti GFI za statističke i druge potrebe za 2024. godinu i dostaviti ga u Finu do 30. travnja 2025. GFI je potrebno dostaviti i za potrebe javne objave i to do 30. lipnja 2025., odnosno 30. rujna 2025. za konsolidirane izvještaje. Sadržaj GFI-POD-a promijenjen je u odnosu na onaj kojega su poduzetnici popunjavali za 2023. godinu.

  • Branka Viduka, Ivana Kalčiček: GFI za statističke i druge potrebe - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Financije i računovodstvo

    Branka Viduka, Ivana Kalčiček: GFI za statističke i druge potrebe

    GFI za statističke i druge potrebe za 2024. obvezni su sastaviti i predati u Finu svi obveznici poreza dobit do 30. travnja 2025. godine. Uz bilancu i račun dobiti i gubitka obvezno se popunjava i obrazac dodatnih podataka koji je sastavni dio svakog GFI-a, ovisno o vrsti obveznika tj. poduzetnicima iz realnog ili financijskog sektora.

  • Domagoj Zaloker, Vedran Jelinović: Vrijednosno usklađenje i otpis potraživanja od kupaca - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Financije i računovodstvo

    Domagoj Zaloker, Vedran Jelinović: Vrijednosno usklađenje i otpis potraživanja od kupaca

    Računovodstveni postupak za priznavanje vrijednosnih usklađenja i otpisa potraživanja od kupaca u financijskim izvještajima poduzetnika određen je zahtjevima računovodstvenih standarda. Obveznici primjene HSFI-a prilikom priznavanja vrijednosnih usklađenja i otpisa potraživanja od kupaca primjenjuju zahtjeve HSFI-a 11 - Potraživanja, dok obveznici primjene MSFI-a primjenjuju zahtjeve MSFI-a 9 - Financijski instrumenti. Odluku o umanjenju ili trajnom otpisu potraživanja od kupaca svaki poduzetnik donosi samostalno u skladu sa svojom procjenom o izglednosti naplate svakog predmetnog potraživanja koja bi se trebala temeljiti na određenim objektivnim dokazima. Na kraju svake poslovne godine, poduzetnik je dužan procijeniti postoje li objektivni dokazi o umanjenju vrijednosti potraživanja. Ako postoji objektivan dokaz o umanjenju vrijednosti potraživanja koji nastaje nakon njihovog početnog priznavanja, temeljem jednog ili više poslovnih događaja, vrijednost potraživanja se umanjuje i nastaju gubici od umanjenja koji se priznaju u računu dobiti i gubitka. Potraživanja od kupaca za koje je potvrđeno postojanje objektivnih dokaza o umanjenju vrijednosti umanjuju (ispravljaju) se na teret rashoda razdoblja. Ako dolazi do naknadnog umanjenja potraživanja koje je prethodno bilo priznato kao prihod, izvorno priznati prihod se ne ispravlja, nego se za iznos umanjenja priznaje rashod. U tom slučaju, iznos priznat kao rashod se mjeri kao razlika između knjigovodstvene vrijednosti potraživanja i procijenjenih priljeva novčanih tijekova od naplate tog potraživanja, a knjigovodstvena vrijednost potraživanja se ispravlja direktno ili upotrebom odvojenog konta ispravka vrijednosti. Bez obzira što se iznos umanjenja vrijednosti potraživanja od kupaca smatra rashodom koji je poduzetnik dužan priznati u svom računu dobiti i gubitka, to ne znači da je predmetni rashod ujedno i porezno priznati rashod odnosno rashod koji će biti uključen u osnovicu za obračun poreza na dobit i na taj način utjecati na smanjenje porezne obveze. Kako bi se rashodi od vrijednosnog usklađenja ili otpisa potraživanja smatrali i porezno priznatim rashodima poduzetnici su dužni voditi računa i o odredbama Zakona o porezu na dobit i Pravilnika o porezu na dobit u vezi poreznog priznavanja rashoda od vrijednosnog usklađenja potraživanja od kupaca. Porezni tretman priznavanja rashoda od vrijednosnog usklađenja i otpisa potraživanja od kupaca za poduzetnike obveznike poreza na dobit određen je odredbama čl. 9. Zakona o porezu na dobit  i čl. 33. Pravilnika o porezu na dobit. U članku dajemo i poseban osvrt na postupanja kod stečajnog i skraćenog stečajnog postupka.

  • Irena Slovinac: Povratna naknada - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Financije i računovodstvo

    Irena Slovinac: Povratna naknada

    Od 1.1.2025. godine povratna naknada iznosi 0,10 eura. Iznos povratne naknade proizvođač (uvoznik, stjecatelj) uplaćuje na račun Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pri stavljanju pića na tržište RH. Trgovci povratnu naknadu naplaćuju od kupca pri prodaji pića pakiranog u ambalažu za koju se plaća povratna naknada, a kupcima trgovci odnosno reciklažna dvorišta za vraćenu ambalažu vraćaju povratnu naknadu. U članku se pojašnjava evidentiranje povratne naknade u poslovnim knjigama proizvođača, trgovca, ugostitelja i reciklažnog dvorišta.

  • Maja Jurišić Prlić: Arhiviranje eRačuna sukladno računovodstvenim i poreznim propisima - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Financije i računovodstvo

    Maja Jurišić Prlić: Arhiviranje eRačuna sukladno računovodstvenim i poreznim propisima

    Uspostava elektroničkog arhiva za pohranu eRačuna je najispravniji oblik čuvanja strukturiranih dokumenata, a ispisivanje slikovnog oblika računa može biti iznimka, uz poštivanje odredaba Pravilnika o provedbi OPZ-a i Pravilnika o pretvaranju knjigovodstvenih isprava te validaturu kojom će se jamčiti vjerodostojnost, cjelovitost i čitljivost isprava kako je njima propisano.

Porezi i doprinosi

  • mr. sc. Ida Dojčić: Prijava poreza na dobit prema novčanom načelu - Obrazac PD-NN za 2024. - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Porezi i doprinosi

    mr. sc. Ida Dojčić: Prijava poreza na dobit prema novčanom načelu - Obrazac PD-NN za 2024.

    Zakon o porezu na dobit propisuje u čl. 5. st. 7. mogućnost primjene novčanog načela pri utvrđivanju osnovice poreza na dobit. Poreznu osnovicu primjenom novčanog načela može utvrđivati obveznik poreza na dobit koji u poreznom razdoblju nije ostvario prihode iznad 1.000.000,00 eura. Porezni obveznik, koji je i obveznik PDV-a, može izabrati način utvrđivanja porezne osnovice prema novčanom načelu, ako primjenjuje postupak oporezivanja PDV-om prema naplaćenim naknadama. Obveznici poreza na dobit koji su odabrali primjenu novčanog načela godišnju poreznu prijavu podnose na obrascu Prijava poreza na dobit prema novčanom načelu (PD-NN).U članku se pojašnjava način utvrđivanja osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu te sastavljanje PD-NN obrasca za 2024. godinu.

  • mr. sc. Ida Dojčić: Izvješće o poslovnim događajima s povezanim osobama - Obrazac PD-IPO za 2024. - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Porezi i doprinosi

    mr. sc. Ida Dojčić: Izvješće o poslovnim događajima s povezanim osobama - Obrazac PD-IPO za 2024.

    Uz Prijavu poreza na dobit za 2024. godinu Poreznoj upravi se dostavlja i Izvješće o poslovnim događajima s povezanim osobama na Obrascu PD-IPO. »Izvješće o poslovnim događajima s povezanim osobama za razdoblje 1.1. - 31.12.2024.« dostavlja se putem sustava ePorezna, samo ukoliko su u poslovnim knjigama poduzetnika tijekom poreznog razdoblja (2024.) evidentirani poslovni događaji s povezanim osobama. Za potrebe sastavljanja Obrasca PD-IPO, povezanim osobama smatraju se osobe iz čl. 13. st. 2. Zakona o porezu na dobit i čl. 49. Općeg poreznog zakona. U Obrazac PD-IPO uključuju se potraživanja odnosno obveze po osnovi isporuka dobara i obavljenih usluga, te potraživanja ili obveze po osnovi odobrenih ili primljenih zajmova i kredita među povezanim osobama. U članku se detaljno pojašnjava sastavljanje Obrasca PD-IPO za 2024. godinu.

  • mr. sc. Iva Uljanić Škreblin: Oporezivanje kapitalnih dobitaka - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Porezi i doprinosi

    mr. sc. Iva Uljanić Škreblin: Oporezivanje kapitalnih dobitaka

    Jedan od oporezivih oblika dohotka je i dohodak od kapitala po osnovi kapitalnih dobitaka. Način utvrđivanja kapitalnih dobitaka te oporezivanje istih, kao i primjenu mogućih izuzeća od oporezivanja, pojašnjava autorica članka.

Proračunsko računovodstvo

  • Nikolina Bičanić: Evidentiranje raspodjele rezultata - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Proračunsko računovodstvo

    Nikolina Bičanić: Evidentiranje raspodjele rezultata

    Od 1. siječnja 2025. u knjigovodstvenim evidencijama primjenjuje se novi Pravilnik o proračunskom računovodstvu i Računskom planu (Nar. nov., br. 158/23 i 154/24). Njime je propisan postupak utvrđivanja rezultata za određenu proračunsku godinu (koji se obavlja s danom 31. prosinca) te da se stanja utvrđena na osnovnim računima podskupine 922 Rezultat – višak/manjak i iskazana u financijskim izvještajima za proračunsku godinu raspodjeljuju se u sljedećoj proračunskoj godini u skladu s odlukom o raspodjeli rezultata i uz pridržavanje ograničenja u skladu s propisima iz područja proračuna (čl. 214. i 215. toga Pravilnika).

    Tako se rezultat iskazan u financijskim izvještajima u prethodnoj proračunskoj godini raspodjeljuje u 2025. u skladu s odlukom o raspodjeli rezultata.

    Tako i ove godine treba utvrditi:

    • iz kojih aktivnosti/projekata i unutar kojih izvora financiranja su proizašli ostvareni viškovi i manjkovi prihoda i primitaka u 2024.,
    • mogu li se i na koji način koristiti ostvareni viškovi te na koji način će se pokriti manjkovi u ovoj godini i
    • na koji ih je način pritom potrebno uključiti u izmjene i dopune planskog akta (financijskog plana odnosno proračuna) za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027.

Neprofitne organizacije

  • Vesna Lendić Kasalo: Odgovori na česta pitanja vezana uz djelovanje i financiranje udruga - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Neprofitne organizacije

    Vesna Lendić Kasalo: Odgovori na česta pitanja vezana uz djelovanje i financiranje udruga

    Zakonom o udrugama (Nar. nov., br. 74/14 - 151/22) uređeno je osnivanje, registracija, pravni položaj i prestanak postojanja udruga sa svojstvom pravne osobe u RH, a Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Nar. nov., br. 26/15 i 37/21) uređeno je njihovo financiranje iz javnih izvora. Zakonom o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (Nar. nov., br. 121/14 i 114/22) i pripadajućim podzakonskim aktima[1] uređeno je financijsko poslovanje i računovodstvo neprofitnih organizacija. U ovom broju TEB-ovog časopisa "Financije, pravo i porezi" donosimo odgovore na neka od čestih pitanja koji mogu poslužiti kao smjernice za postupanje samim udrugama ali i pravnim osobama koje udrugama dodjeljuju sredstva iz javnih izvora, a vezana su uz:

    • sukob interesa predsjednika udruge koji je vijećnik u skupštini jedinice lokalne samouprave,
    • ustrojstvene oblike udruge bez pravne osobnosti kao korisnike javnih sredstava,
    • način javne objave planskih i izvještajnih dokumenata udruge,
    • vlasništvo nad autorskom pravima u udruzi,
    • hijerarhijske odnose unutar udruge,
    • statusne promjene udruga,
    • tijela upravljanja u udruzi i učestalosti promjene statuta,
    • postupak zatvaranja udruge i bankovnog računa i
    • prijenos ovlasti tijela udruge nakon održane izborne skupštine.

     

    [1] Pravilnik o neprofitnom računovodstvu i računskom planu (Nar. nov., br. 1/15 - 134/22), Pravilnik o izvještavanju u neprofitnom računovodstvu i Registru neprofitnih organizacija (Nar. nov., br.  31/15 - 21/21),

    Pravilnik o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija (Nar. nov., br. 119/15 i 134/22)

Plaće i naknade plaća

  • Jasna Prepeljanić: Oslobođenja od obveze doprinosa na osnovicu od 1. siječnja 2025. - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Plaće i naknade plaća

    Jasna Prepeljanić: Oslobođenja od obveze doprinosa na osnovicu od 1. siječnja 2025.

    Od 1. siječnja 2025. promijenjeni su uvjeti korištenja oslobođenja od doprinosa za zdravstveno osiguranje za prvo zapošljavanje po osnovi ugovora o radu. Nadalje, ukinuta je olakšica za mlade osobe. Novi uvjeti i način korištenja predmetne olakšice pojašnjavaju se u članku.

  • Dinko Lukač: Minimalna plaća za 2025. godinu - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Plaće i naknade plaća

    Dinko Lukač: Minimalna plaća za 2025. godinu

    Plaća za puno radno vrijeme za 2025. godinu ne bi smjela biti niža od propisane minimalne plaće tj. ne bi smjela biti niža od 970,00 eura bruto. U tekstu članka možete pročitati o ugovaranju minimalne plaće za rad, obračunu doprinosa i poreza na dohodak te načinu iskazivanja u JOPPD obrascu.

  • Dinko Lukač: Kvotno zapošljavanje osoba s invaliditetom – novosti u 2025. godini - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Plaće i naknade plaća

    Dinko Lukač: Kvotno zapošljavanje osoba s invaliditetom – novosti u 2025. godini

    U tekstu članka autor piše o specifičnostima zapošljavanja osoba s invaliditetom, novinama koje se odnose na kvotno zapošljavanje u 2025. godini kao i pogodnostima za poslodavca koje proizlaze iz tog zapošljavanja, obračunu plaće i ostvarivanju prava iz radnog odnosa osoba s invaliditetom.

Radno pravo

  • Anita Brlas Matuš: Ocjenjivanje učinkovitosti rada državnih službenika od 1.1.2025. - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Radno pravo

    Anita Brlas Matuš: Ocjenjivanje učinkovitosti rada državnih službenika od 1.1.2025.

    Dana 1.1.2025. godine stupila je na snagu na snagu Uredba o ocjenjivanju učinkovitosti rada državnih službenika (donesena u skladu s čl. 174. Zakona o državnim službenicima i čl. 46. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama). Praćenje rada državnih službenika prema novim pravilima provoditi će se od 1.1.2025., a prve odluke o ocjeni učinkovitosti rada prema kriterijima i načinu vrednovanja ove Uredbe donosit će se početkom 2026. godine. u ovome članku autorica piše o fazama ocjenjivanja i praćenju rada državnog službenika tijekom kalendarske godine, te obrascima koji se u tu svrhu koriste. Također se pojašnjavaju i ocjene prema Uredbi, specifičnosti prilikom ocjenjivanja odsutnih službenika, utjecaju ocjenjivanja na povećani broj dana godišnjeg odmorai preispitivanju prijedloga odluke o ocjeni.

Javna nabava

  • Ante Loboja: Zahtjev za odobrenje nastavka postupka javne nabave ili sklapanja ugovora o javnoj nabavi - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Javna nabava

    Ante Loboja: Zahtjev za odobrenje nastavka postupka javne nabave ili sklapanja ugovora o javnoj nabavi

    U slučaju izjavljene žalbe koja sprječava nastavak postupka javne nabave, nastanak ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma, naručitelj može postaviti zahtjev za odobrenje nastavka postupka javne nabave, sklapanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma za predmet ili dio predmeta nabave iz razloga: mogućeg nastanka štete koja je nerazmjerno veća od vrijednosti predmeta nabave, zaštite javnog interesa, žurnosti nabave te radi mogućeg ugrožavanja života i zdravlja ljudi ili zbog drugih ozbiljnih opasnosti ili mogućih šteta. U zahtjevu naručitelj mora dokazati ili učiniti vjerojatnim postojanje okolnosti na kojima temelji svoj zahtjev. O primjeni ove mogućnosti u praksi piše autor u ovome članku.

Gospodarstvo

  • Darko Marečić: Primjena NKD 2025. u trgovini, ugostiteljstvu i turizmu - Pročitajte sažetak članka

    Financije, pravo i porezi 3/2025

    Gospodarstvo

    Darko Marečić: Primjena NKD 2025. u trgovini, ugostiteljstvu i turizmu

    Od 1.1.2025. za statističke potrebe kao i za upis djelatnosti u sudski odnosno obrtni registar primjenjuje se Nacionalna klasifikacija djelatnosti 2025. Nova klasifikacija djelatnosti detaljnije razrađuje djelatnosti, a za nacionalne potrebe, uvedena je razina podrazreda, kao najniža razina djelatnosti koja se upisuje u odgovarajući registar. Najznačajnije promjene u strukturi NKD 2025. u odnosu na NKD 2007. izvršene su u području trgovine, u kojemu se djelatnosti u trgovini na malo više ne razvrstavaju i ne upisuje u registar prema kanalima prodaje (u prodavaonici i izvan prodavaonice) nego prema vrsti prodajnog asortimana, a kroz skupinu djelatnosti trgovine na veliko i trgovine na malo, uvedeni su razredi i podrazredi djelatnosti koji se odnose na pružanje usluga u posredovanju u trgovini.

    U prijelaznom razdoblju, od 1.1.2025. do 31.12.2027., za upis djelatnosti u odgovarajući registar kao i na ostale statističke i analitičke potrebe primjenjuju se istodobno NKD 2007. i NKD 2025, a nakon isteka tog razdoblja, samo NKD 2025.

Pitajte TEB

  • mr. sc. Ida Dojčić: Prefakturiranje režijskih troškova
  • Irena Slovinac: GFI u slučaju skraćenog stečajnog postupka
  • Dinko Lukač: Osnovica za obračun doprinosa za izaslanog radnika
  • Mladenka Karačić: Nerealizirane tečajne razlike
  • Vedran Jelinović: Prekid zastare priznanjem duga

TEB-ov podsjetnik - ažurirano uz FIP br. 3/25

  • TEB-ov podsjetnik - ažurirano uz FIP br. 3/25

TEB-ov Poslovni info br. 3/25

  • TEB-ov Poslovni info br. 3/25:
  • Domagoj Zaloker: Mogu li se eRačuni čuvati (arhivirati) na papiru?
  • mr. sc. Mladen Štahan: Zakonska revizija i druge revizorske usluge
  • Irena Slovinac: Mora li na računu biti navedeno ime kupca?
  • mr. sc. Ida Dojčić: Ulazak u sustav PDV-a u 2025.
  • Dinko Lukač: Stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa u 2025.
  • Antea Kaleb: Isplata stipendije učenicima i studentima u neoporezivom iznosu
  • Vedran Jelinović: Kolektivni ugovor za graditeljstvo – osme izmjene i dopune
  • Mladenka Karačić: Proračunske klasifikacije na analitičkim računima
  • Nikolina Bičanić: Samoprocjena sustava financijskog upravljanja i kontrola za 2024.
  • Ljubica Ðukanović: Novi iznosi rodiljne i roditeljske potpore od 1.3.2025.