FOTO: PIXABAY
U Nar. nov., br. 150/24 objavljen je Pravilnik o načinu vođenja registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (u nastavku: Pravilnik; ponegdje: novi Pravilnik) koji je stupio na snagu 28. prosinca 2024. čime je prestao važiti Pravilnik o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Nar. nov., br. 128/09, 142/14, 23/19 i 83/21; u nastavku: raniji Pravilnik).
Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (u nastavku: Registar) ustrojava i vodi Ministarstvo financija putem aplikativnog rješenja (u nastavku: aplikacija), a za točnost i istinitost unesenih podataka u Registar odgovorni su proračunski i izvanproračunski korisnici, državni proračun i jedinice (u nastavku ponegdje: obveznici).
Pravilnikom je utvrđeno da Registar sadrži podatke o: • proračunskim i izvanproračunskim korisnicima državnog proračuna • proračunskim i izvanproračunskim korisnicima jedinica • državnom proračunu i • jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku: jedinice). U Registar se upisuju:
- novoosnovani proračunski i izvanproračunski korisnici,
- proračunski i izvanproračunski korisnici koji zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja ispunjavaju uvjet za stjecanje statusa proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika,
- novoosnovane jedinice.
Obveznici, upisani u Registar sukladno ranijem Pravilniku, ostaju upisani u Registar u skladu s odredbama novoga Pravilnika.
Pravilnikom je utvrđeno koji podaci o obveznicima se unose u Registar. Osim podataka utvrđenih ranijim Pravilnikom, uvedeni su i neki novi kao što su:
- oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
- datum stupanja na dužnost/funkciju osobe ovlaštene za zastupanje,
- šifra školske ustanove,
- RKP broj nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležne jedinice za proračunske i izvanproračunske korisnike.
Kao prilog Pravilniku dani su sljedeći obrasci:
- Obrazac RKP za upis novoosnovanih proračunskih i izvanproračunskih korisnika te jedinica kao i onih koji zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja ispunjavaju uvjet za stjecanje statusa proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika,
- Obrazac PRKP za upis promjena podataka već upisanih obveznika s tim da se podaci o RKP broju, osobnom identifikacijskom broju (OIB) i matičnom broju (MB) ne mijenjaju,
- Obrazac IRKP za ispis iz Registra u slučaju kad jedinica, proračunski korisnik i izvanproračunski korisnik prestaje s poslovanjem, odnosno ako proračunski ili izvanproračunski korisnik više ne ispunjava uvjete utvrđene Pravilnikom; zahtjev za ispis iz Registra podnosi se istovremeno s financijskim izvještajima koji se sastavljaju sukladno odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu; u slučaju ispisa obveznik se ne briše iz Registra nego mijenja status u „neaktivan“.
Novoosnovani proračunski i izvanproračunski korisnici RKP obrazac u papirnatom obliku dostavljaju nadležnom razdjelu državnog proračuna odnosno nadležnoj jedinici koji ih unose u aplikaciju. Novoosnovani proračunski korisnik državnog proračuna razine razdjela i novoosnovana jedinica dostavljaju RKP obrazac u papirnatom obliku Ministarstvu financija. Svi ostali obrasci unose se u aplikaciju u kojoj ih potvrđuje nadležni razdjel državnog proračuna odnosno nadležna jedinica (za proračunske i izvanproračunske korisnike) te Ministarstvo financija (za razdjele državnog proračuna i jedinice). Nakon što Ministarstvo financija odobri uneseni obrazac, upis, promjena podataka odnosno ispis vidljivi su u Registru.
Na mrežnim stranicama Ministarstva financija na poveznici dostupni su sljedeći podaci o obveznicima: • datum upisa u Registar • RKP broj • naziv • osobni identifikacijski broj (OIB) • matični broj (MB) • adresa sjedišta • poštanski broj i mjesto • statistička oznaka grada/općine i županije • web-stranica • razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja) • podaci o nadležnosti (šifra razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležni razdjel i glava organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležna jedinica) • podatak o osnivačima/vlasnicima • službeni datum ispisa iz Registra.
----------
Osigurajte jednostavnu, brzu i praktičnu primjenu računovodstvenih, poreznih i ostalih propisa u praksi kroz neograničeno telefonsko savjetovanje, popuste na TEB-ovim seminarima i webinarima, stručne, aktualne i praktične članke, jedno pisano mišljenje i ostale pogodnosti. Detaljne informacije o svim pogodnostima koje ostvarujete odabirom TEB-ovog sustava usluga i pretplatom na časopis „Financije, pravo i porezi“ pogledajte na:
Natrag