Pokretanje postupka upisa u sudski registar

FOTO: ALL-FREE-DOWNLOAD

Pravilnikom o načinu upisa u sudski registar (Nar. nov., br. 121/19, 2/23 i 56/25; u nastavku: Pravilnik) propisan je oblik sudskog registra, način vođenja i upisa u registar, osiguranje i čuvanje registarskih podataka, sadržaj i oblik prijave za upis, sadržaj drugih propisanih obrazaca i šifriranih oznaka.

Sudski registar (u nastavku: registar) se sastoji od glavne knjige, koja se vodi u elektroničkom obliku, i zbirke isprava koja se vodi na papiru ili u elektroničkom obliku.

Glavna knjiga se vodi na način da se podaci upisani u registarskom sudu pripremaju i pohranjuju u jedinstvenu bazu registra u kojoj mora biti pohranjen svaki upisani podatak.

Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu upisa u Sudski registar (Nar. nov., br. 56/25; u nastavku: Izmjena Pravilnika) Pravilnik je izmijenjen i dopunjen, a stupio je na snagu 1.4.2025., osim čl. 1. st. 1., čl. 4., čl. 8. st. 2., čl. 10., 13. i 15. Izmjena Pravilnika koji stupaju na snagu 1.6.2026.

Postupak upisa u registar pokreće se prijavom na papiru na propisanom PO obrascu u obliku javno ovjerene isprave ili elektroničkim putem, a podnosi se registarskom sudu:

  • na čijem je području sjedište subjekta upisa,
  • na čijem je području novo sjedište subjekta,
  • koji provodi podjelu subjekta upisa.

Odredba čl. 32. st. 2.  Pravilnika, prema kojoj se prijavi za osnivanje novog subjekta, promjenama osnivača ili članova, kojoj se prilaže izjava iz čl. 40.a Zakona o sudskom registru (Nar. nov., br. 1/95 - 40/19) koja se daje na propisanom obrascu, primjenjuje se do 31.5.2026.

Prijava na papiru

Prijava na papiru podnosi se do 31.5.2026., prema čl. 32. Pravilnika, na propisanom PO obrascu s prilozima i ostalim dokumentima u izvorniku, ovjerenoj preslici, odnosno prijepisu u dovoljnom broju primjeraka za sud i sudionike, a najmanje u dva primjerka. Jedan primjerak prijave s prilozima ostaje u registarskom sudu, a drugi primjerak prijave sud vraća predlagatelju, ovjeren štambiljem suda s datumom i vremenom primitka prijave u pisarnici te upisanim poslovnim brojem pod kojim je prijava upisana u registarski Tt upisnik, u desnom gornjem kutu prijave. Prijavu ovjerava javni bilježnik u prostoru predviđenom za ovjeru obrasca PO, osim kada je zakonom propisano da ovjera prijave nije potrebna.

Elektronička prijava

Elektroničkom prijavom smatra se, prema čl. 36. Pravilnika, podnesak u elektroničkom obliku potpisan naprednim odnosno kvalificiranim elektroničkim potpisom od javnog bilježnika i odvjetnika ili prijava podnesena elektroničkim putem preko internetske stranice registra odnosno preko internetske stranice registra u sklopu sustava START.

Odredba čl. 32. st. 2. Pravilnika, da se elektronička prijava potpisana naprednim odnosno kvalificiranim elektroničkim potpisom javnog bilježnika ili odvjetnika smatra javno ovjerenom ispravom, primjenjuje se do 1.6.2026.

Odredba o elektroničkoj prijavi potpisanoj naprednim/kvalificiranim elektroničkim potpisom javnog bilježnika smatra se javno ovjerenom ispravom, kada je postupak upisa pokrenut putem sustava eNotar te ima jednak pravni učinak kao vlastoručni potpis i otisak pečata, primjenjuje se od 31.5.2026.

Kod osnivanja društva putem sustava e-Tvrtke elektroničku prijavu s prilozima i ostalim dokumentima ovlašteni su podnijeti registarskom sudu javni bilježnik ili ovlaštene osobe ureda HITRO.HR.

Elektroničkim putem preko internetske stranice sudskog registra ili preko internetske stranice sudskog registra u sklopu sustava START podnosi se prijava za upis osnivanja društva s ograničenom odgovornošću ili jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću na daljinu bez punomoćnika.

Do 31.6.2026. elektroničkim putem pokreće se postupak i onda kada javni bilježnik popuni obrazac prijave i podatke iz prijave elektroničkim putem i dostavlja izravno u sustav sudskog registra.

Pokretanje postupka upisa u sudski registar putem sustava e-Tvrtka

Elektroničkim putem, prema novom čl. 38.a Pravilnika, od 1.4.2025. pokreće se postupak kada javni bilježnik, prijavu i podatke iz prijave elektroničkim putem dostavlja izravno u sustav sudskog registra putem sustava eNotar.

Prijava kojom se pokreće postupak mora se potpisati kvalificiranim elektroničkim potpisom i dostavlja se sudu u elektroničkom obliku. Svi prilozi prijavi prenijet će se u elektronički oblik, a javni bilježnik priloge u formi javnobilježničkog akta ili javno ovjerovljene isprave potpisuje kvalificiranim elektroničkim potpisom.

Kada javni bilježnik prijavu dostavlja putem sustava eNotar, prijava i prilozi prijavi dostavljaju se samo kao elektroničke isprave.

----------

Osigurajte jednostavnu, brzu i praktičnu primjenu računovodstvenih, poreznih i ostalih propisa u praksi kroz neograničeno telefonsko savjetovanje, popuste na TEB-ovim seminarima i webinarima, stručne, aktualne i praktične članke, jedno pisano mišljenje i ostale pogodnostiDetaljne informacije o svim pogodnostima koje ostvarujete odabirom TEB-ovog sustava usluga i pretplatom na časopis „Financije, pravo i porezi“ pogledajte na:

Natrag