FOTO: UNSPLASH
Dobrovoljno funkcionalno spajanje jedinica lokalne samouprave radi obavljanja pojedinih poslova iz svog samoupravnog djelokruga putem zajedničkog službenika ili zajedničkog upravnog tijela propisano je kao mogućnost obavljanja pojedinih poslova dviju ili više jedinica lokalne samouprave Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj samoupravi (Nar. nov., br. 33/01 – 144/20; u nastavku: Zakon o LP(R)S).
Zajedničko obavljanje poslova putem dobrovoljnog funkcionalnog spajanja očekuje se osobito radi pripreme projekata za povlačenje sredstava iz fondova Evropske unije, stoga je trebalo propisati i način uređivanja međusobnih odnosa lokalnih jedinica koje se funkcionalno spajaju.
Radnopravni status službenika upravnih tijela jedinica lokalne samouprave koje se dobrovoljno funkcionalno spajaju putem zajedničkog službenika ili zajedničkog upravnog tijela nije uređen Zakonom o LP(R)S)-ima stoga je taj status uređen Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 17/25; u nastavku: Novela Zakona).
Pojedine poslove iz svoga samoupravnog djelokruga, u skladu sa čl. 4.a Novele Zakona, dvije ili više jedinica lokalne samouprave mogu obavljati zajednički putem jednog ili više službenika upravnog tijela jedne od tih jedinica.
Statusna pitanja zajedničkog službenika upravnog tijela jedinice lokalne samouprava koji obavlja pojedine poslove za dvije i više jedinica lokalne samouprava općinski načelnici/gradonačelnici uređuju posebnim sporazumom koji mora sadržavati:
- broj zajedničkih službenika,
- poslove koje će obavljati zajednički službenik,
- način organizacije obavljanja zajedničkih poslova,
- mjesto rada zajedničkog službenika,
- upravno tijelo u kojem je zajednički službenik zaposlen i naziv radnog mjesta na koje je raspoređen,
- odredbu da će zajednički službenik pravo na plaću i druga prava i obveze iz službe ostvarivati u jedinici lokalne samouprave u kojoj je zaposlen,
- način sudjelovanja jedinica lokalne samouprave u osiguranju sredstava za plaće i druga materijalna prava zajedničkog službenika odnosno visinu udjela svake jedinice lokalne samouprave u osiguranju tih sredstava,
- postupak ukidanja radnog mjesta zajedničkog službenika ili smanjenja broja izvršitelja na radnom mjestu zajedničkog službenika.
Sva prava i obveze iz službe zajednički službenik ostvaruje u jedinici lokalne samouprave u kojoj je zaposlen u skladu s Novelom Zakona.
Pročelnik upravnog tijela jedinica lokalne samouprave u kojem je službenik zaposlen, prilikom ocjenjivanja zajedničkog službenika, mora zatražiti mišljenje o radu službenika od pročelnika nadležnih upravnih tijela ostalih jedinica lokalne samouprave koje su potpisale sporazum o zajedničkom obavljanju poslova.
Sporazum o zajedničkom obavljanju poslova putem zajedničkog službenika obvezno se objavljuju na mrežnim stranicama jedinica lokalne samouprave koje su potpisale te sporazume, a ukoliko općina odnosno grad nema svoje mrežne stranice, sporazumi o zajedničkom obavljanju poslova putem zajedničkog službenika obvezno se objavljuju na mrežnim stranicama županije.
Sve druge izmjene i dopune u Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
----------
Osigurajte jednostavnu, brzu i praktičnu primjenu računovodstvenih, poreznih i ostalih propisa u praksi kroz neograničeno telefonsko savjetovanje, popuste na TEB-ovim seminarima i webinarima, stručne, aktualne i praktične članke, jedno pisano mišljenje i ostale pogodnosti. Detaljne informacije o svim pogodnostima koje ostvarujete odabirom TEB-ovog sustava usluga i pretplatom na časopis „Financije, pravo i porezi“ pogledajte na:
Natrag