U TEB-ovom časopisu "Financije, pravo i porezi" br. 10/23 objavljen je članak "Financijsko izvještavanje kod likvidacije neprofitne organizacije". Autorica članka je Hajdica Filipčić.
Postupak likvidacije neprofitne organizacije provodi nadležni ured državne uprave u županiji odnosno gradski ured Grada Zagreba nadležan za poslove opće uprave, trgovački sud ili drugo tijelo kod koje je neprofitna organizacija osnovana, donošenjem rješenja o prestanku djelovanja i pokretanju likvidacijskog postupka.
Pravilnikom o izvještavanju u neprofitnom računovodstvu i Registru neprofitnih organizacija propisano je da se neprofitna organizacija briše iz Registra neprofitnih organizacija nakon brisanja iz matičnog registra. Rješenje o brisanju neprofitne organizacije Ministarstvu financija po službenoj dužnosti dostavlja voditelj registra u koji je upisana neprofitna organizacija prilikom osnivanja. Zbog toga neprofitne organizacije nemaju obvezu dostaviti rješenje Ministarstvu financija, jer se brisanje neprofitne organizacije iz Registra neprofitnih organizacija vrši isključivo temeljem zaprimljenog rješenja matičnog registra
Neprofitna organizacija u kojoj je proveden postupak likvidacije, sastavlja godišnje financijske izvještaje sukladno računovodstvu koje je vodila do prestanka postojanja. To znači da će ona organizacija koja je vodila dvojno knjigovodstvo sastaviti Godišnji izvještaj o prihodima i rashodima (na obrascu: PR-RAS-NPF), Bilancu (na obrascu: BIL-NPF) i Bilješke uz financijske izvještaje, a ona organizacija koja je vodila jednostavno knjigovodstvo Godišnji financijski izvještaj o primicima i izdacima (na obrascu: G-PR-IZ-NPF) i Bilješke. Ti se izvještaji predaju Fini u roku od 30 dana od pravomoćnosti rješenja o brisanju.
Pretplatnici internet izdanja časopisa članak mogu pročitati na sljedećoj poveznici: Pročitaj članak
Pretplatu na časopis "Financije, pravo i porezi" možete obaviti na sljedećoj poveznici: Pretplati se na FIP
Natrag