Izjave o fiskalnoj odgovornosti za 2013. godinu

Izjave kod primopredaja dužnosti tijekom 2013.

Čelnici proračunskih i izvanproračunskih korisnika predaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti za 2013. do 28. veljače, a ministri i čelnici drugih državnih tijela na razini razdjela organizacijske klasifikacije i načelnici, gradonačelnici odnosno župani do 31. ožujka 2014.

Izjavom čelnici potvrđuju zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava te učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustava financijskog upravljanja i kontrola u okviru proračunom/financijskim planom utvrđenih sredstava.

Primopredaje dužnosti tijekom 2013.
Čelnici kojima je tijekom 2013. prestalo obnašanje dužnosti, sastavljali su Izjavu za razdoblje od 1. siječnja 2013. do datuma prestanka obnašanja dužnosti. Uredba(1) u čl. 12. st. 6. propisuje da se ta Izjava čelnika (dana za razdoblje od 1. siječnja tekuće godine do datuma prestanka obnašanja dužnosti) predaje čelniku koji preuzima dužnost prilikom postupka primopredaje dužnosti i ulaže u Predmet iz čl. 6. st. 2. Uredbe. U čl. 6. st. 3. Uredbe propisano je da se Predmet iz st. 2. istog članka Uredbe ne dostavlja uz Izjavu, već se čuva kod obveznika.

Ako je datum primopredaje bio raniji od 31. kolovoza 2013., uz Izjavu sastavljenu za razdoblje od 1. siječnja 2013. do datuma prestanka obnašanja dužnosti, bilo je potrebo predati i Izvješće o otklonjenim slabostima i nepravilnostima utvrđenima prethodne (2012.) godine za one slabosti i nepravilnosti koje su prema Planu otklanjanja slabosti i nepravilnosti trebale biti otklonjene u razdoblju do datuma prestanka obnašanja dužnosti te priloge iz čl. 6. st. 1. Uredbe koji su bili sastavljeni za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca prethodne godine (to su svi prilozi uz Izjavu o fiskalnoj odgovornosti za 2012., uključujući i Upitnik za 2012.).

Ako je datum primopredaje bio nakon 31. kolovoza 2013., uz Izjavu čelnika koji je tada prestao obnašati dužnost, trebalo je izraditi i popuniti novi Upitnik (u kojemu se provjerene promjene iz 2013. godine), uz njega sastaviti i ostale priloge iz čl. 6. st. 1. Uredbe, koji se odnose na poslovanje u 2013. godini.

Prema novim uputama Ministarstva financija postupa se na sljedeći način:
Oni obveznici kod kojih se tijekom godine dogodila primopredaja dužnosti čelnika u propisanim rokovima za predaju godišnje Izjave, predaju dvije Izjave (svakog čelnika), znači:

  • jednu Izjavu čelnika koji je obnašao dužnost od 1. siječnja do datuma primopredaje i 
  • drugu Izjavu čelnika koji je obnašao dužnost od datuma primopredaje do 31. prosinca. 

Uz dvije Izjave u pravilu se predaje jedan popunjeni Upitnik s prilozima, ali tu su mogući izuzeci. U slučaju primopredaje nakon 31. kolovoza, pored Izjave sastavlja se Upitnik zajedno s prilozima za razdoblje od 1. siječnja do datuma primopredaje. Zbog navedenog može se dogoditi da se u tom periodu na dio pitanja iz planiranja odgovara s „nije primjenjivo“, a do kraja godine tražena postupanja iz pitanja budu realizirana, primjerice:

  • ako je primopredaja bila u rujnu, a tada još nisu bili doneseni financijski planovi za sljedeće razdoblje,
  • ako je primopredaja bila u rujnu, a tada još nije donesena odluka o provođenju godišnjeg popisa (sa stanjem na dan 31. prosinca).

U takvim slučajevima potrebno je naknadno za razdoblje od datuma primopredaje do 31. prosinca odgovoriti na ova pitanja iz Upitnika. Tada će obveznik uz dvije Izjave predati i dva Upitnika s tim da u drugom odgovara samo na pitanja na koja nije bilo moguće odgovoriti u razdoblju za koje se sastavljao prvi Upitnik.

Kako se ovo tumačenje razlikuje od postupanja opisanog u Uredbi, može se očekivati da će korisnici različito postupati, te da će se Ministarstvo financija o tome pisano očitovati.

Pročitajte više na:

http://www.teb.hr/izdanja/product.aspx?c=1&p=123

(1) Uredba o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila (Nar. nov., br. 78/11, 106/12 i 130/13)
Natrag