Nerevizorske usluge koje mogu obavljati revizori

FOTO: UNSPLASH

Uz zakonsku reviziju i druge revizorske usluge, uključujući i provjeru izvještaja o održivosti, o kojima smo pisali u prošlom broju TEB-ovog Poslovnog infa, ovlašteni revizori kao svoju djelatnost mogu obavljati i pojedine nerevizorske usluge.

Prema Zakonu o reviziji to su usluge iz područja:

  1. financija i računovodstva,
  2. financijskih analiza i kontrola, uključujući i dubinska snimanja,
  3. usluge davanja poreznih savjeta kako je uređeno posebnim propisima (Zakon o poreznom savjetništvu),
  4. ostalog poslovnog savjetovanja,
  5. procjenjivanja vrijednosti društava, imovine i obveza,
  6. sudskog vještačenja,
  7. izrade i ekonomske ocjene investicijskih projekata,
  8. održavanja stručnih seminara i edukacije,
  9. izdavanja stručnih radova i
  10. usluge savjetovanja iz područja održivosti.

Pritom revizorskom društvu odnosno ovlaštenom revizoru koji obavlja usluge iz područja financija i računovodstva, davanja poreznih savjeta, ostaloga poslovnog savjetovanja, procjenjivanja vrijednosti društva, imovine i obveza, sudskog vještačenja i usluga iz područja odgovornosti poslovodstva nije dozvoljeno obavljanje zakonske revizije u istoj pravnoj osobi za istu poslovnu godinu. Zabrana obavljanja zakonske revizije odnosi se na revidirani subjekt i sva povezana društva revidiranoga subjekta, kao i na revizorsko društvo i sva povezana društva revizorskog društva, osim ako je revizorsko društvo poduzelo sve mjere osiguranja kako obavljanje tih usluga ne bi utjecalo na neovisnost obavljanja zakonske revizije.

Osim toga, revizorsko društvo koje obavlja usluge savjetovanja iz područja održivosti ne može obavljati provjeru izvještaja o održivosti u istoj pravnoj osobi za istu poslovnu godinu. To se ne odnosi se na povezana društva revidiranog subjekta, kao ni na povezana društva revizorskog društva, pod uvjetom da je revizorsko društvo poduzelo sve mjere osiguranja kako obavljanje usluge savjetovanja iz područja održivosti ne bi utjecalo na neovisnost obavljanja provjere izvještaja o održivosti.

No pojedine nerevizorske usluge revizori mogu obavljati istovremeno sa zakonskom revizijom, jer se na njih zabrana ne odnosi. To su:

  1. porezne usluge povezane s pripremom poreznih obrazaca,
  2. porezne usluge povezane s pronalaženjem javnih subvencija i poreznih olakšica, osim ako je glede takvih usluga zakonom propisana pomoć ovlaštenog revizora ili revizorskog društva,
  3. porezne usluge povezane s pomoći u vezi s poreznim inspekcijama poreznih tijela, osim ako je glede takvih inspekcija zakonom propisana pomoć ovlaštenog revizora ili revizorskog društva,
  4. porezne usluge povezane s izračunom izravnog i neizravnog poreza te odgođenog poreza,
  5. porezne usluge povezane s poreznim savjetovanjem, kako je uređeno Zakonom o poreznom savjetništvu, ako te usluge nemaju izravan ili imaju beznačajan utjecaj, odvojeno ili u ukupnom iznosu, na financijske izvještaje koji su predmet revizije i ako ovlašteni revizor ili revizorsko društvo poštuju načela neovisnosti.

Revizori koji uz zakonsku reviziju obavljaju i neke nerevizorske usluge, dužni su ih specificirati u svojoj izjavi o neovisnosti. Pritom revizori trebaju objasniti mogući utjecaj nerevizorskih usluga na neovisnost, kao i mjere koje su poduzeli kako bi svoju neovisnost osigurali.

Upozoravamo revizorska društva koja obavljaju zakonsku reviziju subjekata od javnog interesa da Zakon o reviziji propisuje dodatna ograničenja i pravila ako se istovremeno provode i pojedine nerevizorske usluge.

----------

Osigurajte jednostavnu, brzu i praktičnu primjenu računovodstvenih, poreznih i ostalih propisa u praksi kroz neograničeno telefonsko savjetovanje, popuste na TEB-ovim seminarima i webinarima, stručne, aktualne i praktične članke, jedno pisano mišljenje i ostale pogodnostiDetaljne informacije o svim pogodnostima koje ostvarujete odabirom TEB-ovog sustava usluga i pretplatom na časopis „Financije, pravo i porezi“ pogledajte na:

Natrag