U Nar. nov. br. 14 od 7. veljače 2024. objavljen je Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencija humanitarne pomoći koji stupa na snagu 8. veljače 2024.
Pravilnikom se propisuje sadržaj i način vođenja evidencija humanitarne pomoći.
Što se tiče nadležnosti za vođenje evidencija, čl. 2. Pravilnika propisano je sljedeće:
Upravno tijelo županije odnosno Grada Zagreba prema mjestu sjedišta, odnosno prebivališta organizatora prikupljanja i pružanja humanitarne pomoći, u čijem je djelokrugu obavljanje povjerenih poslova državne uprave koji se odnose na prikupljanje i pružanje humanitarne pomoći (u daljnjem tekstu: nadležno upravno tijelo), na području svoje nadležnosti, vodi evidenciju:
– neprofitnih pravnih osoba kojima je priznat status stalnog prikupljača humanitarne pomoći
– organizatora humanitarnih akcija kojima je odobreno provođenje humanitarnih akcija.
Ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi vodi slijedeće evidencije za područje Republike Hrvatske:
– evidenciju neprofitnih pravnih osoba kojima je priznat status stalnog prikupljača humanitarne pomoći temeljem rješenja nadležnih upravnih tijela
– evidenciju organizatora humanitarnih akcija kojima je odobreno provođenje humanitarnih akcija temeljem rješenja nadležnih upravnih tijela.
Pravilnikom su propisani obrasci kao i njihov sadržaj.
U istim Nar. nov. objavljeni su i sljedeći pravilnici:
- Pravilnik o Jedinstvenoj elektroničkoj evidenciji humanitarne pomoći
- Pravilnik o obrascima za prikupljanje humanitarne pomoći
- Pravilnik o vrstama i oznakama vrsta humanitarnih akcija, sadržaju evidencijske oznake humanitarne akcije, izgledu logotipa i sadržaju QR koda za prikupljanje humanitarne pomoći