Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (u nastavku: HZZO) na svojoj web stranici obavijestio je 15.2.2024. sve poslodavce o novom postupku vezanom uz podnošenje zahtjeva za povrat isplaćene naknade plaće za vrijeme privremene nesposobnosti odnosno spriječenosti za rad za radnike putem poslovnog portal HZZO-a. Prema toj obavijesti Izvješće o privremenoj nesposobnosti/spriječenosti za rad poslodavci koji podnose zahtjeve za povrat isplaćene naknade plaće za vrijeme privremene nesposobnosti odnosno spriječenosti za rad za radnike putem poslovnog portala HZZO-a nisu obvezni posjedovati tiskanicu »Izvješće o privremenoj nesposobnosti/spriječenosti za rad« (u daljnjem tekstu: Izvješće) u papirnatom obliku.
HZZO izabranim doktorima opće/obiteljske medicine nije dostavio pisanu uputu da više nisu obvezni izdavati pisano Izvješće o privremenoj nesposobnosti/spriječenosti za rad već je poslana obavijest poslodavcima koji podnose zahtjeve za povrat isplaćene naknade plaće elektroničkim putem – da od osiguranika ne zahtijevaju papirnata Izvješća.
Kako Pravilnik o uvjetima i načinu ostvarivanja prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja (Nar. nov., br. 49/14 – 76/23) nije izmijenjen , a njime je u čl. 92. propisano da: „Izabrani doktor obiteljske (opće) medicine, odnosno ginekolog koji je utvrdio početak i prestanak privremene nesposobnosti za rad osiguranika u skladu s odredbama članka 46. Zakona, drugih propisa, ovoga Pravilnika i drugih općih akata Zavoda, ispunjava i izdaje osiguraniku tiskanicu Izvješće o privremenoj nesposobnosti/spriječenosti za rad.“, i dalje postoji obveza izdavanja pisanog izvješća.
Obveza izdavanja papirnatih izvješća prema zahtjevu osiguranih osoba ili ako poslodavac nije u sustavu eZdravstveno i dalje postoji i izabrani doktor obiteljske/opće medicine, odnosno ginekolog obvezni su to izvješće izdati.
Natrag