Računovodstveni aspekti uvođenja eura
- prihodi i rashodi prije i nakon uvođenja eura
Vrijeme održavanja: 23.2.2023. (četvrtak)
Početak u 9,00 sati
Trajanje: 300 minuta + odgovori na pitanja
* 5 bodova za ovlaštene revizore s oznakom "A"
Na ovom webinaru obrađuje se problematika vezana uz priznavanje, mjerenje i prezentiranje prihoda i rashoda sukladno zahtjevima računovodstvenih standarda – HSFI-a i MSFI-a, a uz to obrađuje se i porezni tretman prihoda i rashoda. Također, s obzirom na uvođenje eura od 1.1.2023., obrazlaže se i problematika postupanja s razlikama iz preračunavanja na dan 1.1.2023.
Program:
- Prihodi i rashodi kao posljedica uvođenja eura na dan 1.1.2023.
- otvaranje početnih stanja u poslovnim knjigama na dan 1.1.2023.
- priznavanje prihoda i rashoda radi razlika iz preračunavanja na dan 1.1.2023.
- preračun potraživanja i obveza u trećim valutama (USD, CHF, GBP i dr.) u euro na dan 1.1.2023. i priznavanje prihoda i rashoda od tečajnih razlika u 2023.
- preračunavanje vremenskih razgraničenja iz kuna u euro na dan 1.1.2023. i njihova realizacija u 2023.
- porezni tretman prihoda i rashoda radi razlika iz preračunavanja na dan 1.1.2023. i dr.
- Prihodi i rashodi od prodaje proizvoda, roba i usluga
- primjena nadležnih računovodstvenih standarda
- prihodi i rashodi od prodaje proizvoda i roba
- prihodi i rashodi od pružanja usluga - primjena metode stupnja dovršenosti
- evidentiranje naknadnih rabata i popusta i dr.
- Ostali poslovni prihodi i rashodi
- priznavanje prihoda od državnih potpora
- vremenska razgraničenja prihoda i rashoda
- prihodi od prodaje dugotrajne imovine
- prihodi od otpisa i prestanka obveza
- prihodi od naplate otpisanih (vrijednosno usklađenih) potraživanja od kupaca
- troškovi amortizacije dugotrajne imovine
- rashodi od vrijednosnog usklađenja imovine – dugotrajna materijalna imovine, zalihe i potraživanja od kupaca
- rashodi i prihodi od priznavanja i ukidanja dugoročnih rezerviranja i dr.
- Financijski prihodi i rashodi
- prihodi od ulaganja u udjele i dionice
- prihodi i rashodi od kamata, tečajnih razlika i dr.
- nerealizirani prihodi (dobici) i rashodi (gubici) od financijske imovine i dr.
- Klasifikacija i iskazivanje prihoda i rashoda (troškova) u računu dobiti i gubitka
- struktura prihoda i rashoda u RDG-u
- klasifikacija poduzetnika unutar grupe i društava povezanih sudjelujućim interesom
- razvrstavanje i iskazivanje troškova i rashoda u RDG-u
- isključivanje troškova zaliha proizvodnje u tijeku i gotovih proizvoda u RDG-u i dr.
- Porezni tretman prihoda i rashoda
- utvrđivanje osnovice za obračun poreza na dobit
- umanjenje porezne osnovice za neoporezive prihode
- uvećanje porezne osnovice za trajno i privremeno porezno nepriznate rashode i dr.
- Odgovori na pitanja polaznika webinara
Predavači: TEB-ovi viši savjetnici: Jasminka Rakijašić, dipl. oec., Irena Slovinac, dipl. oec. i Domagoj Zaloker, dipl. oec.
Materijal: Prezentacije u PDF-u dostavljaju se polaznicima na mail naveden u prijavnici nakon uplate kotizacije, prije početka webinara.
Kotizacija:
- Za pretplatnike TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ naknada za sudjelovanje na webinaru s uključenim popustom od 20% iznosi 88,00 eura (663,04 kn) po polazniku, ako je obveza za 2023. podmirena.
- Za potpisnike Ugovora o uslugama savjetovanja s TEB-om naknada za sudjelovanje na webinaru s uključenim popustom od 50% iznosi 55,00 eura (414,40 kn) po polazniku, ako je obveza za 2023. podmirena.
- Za sve ostale polaznike (nepretplatnike) naknada za sudjelovanje na webinaru iznosi 110,00 eura (828,80 kn) po polazniku, pri čemu drugi i svaki sljedeći polaznik iz iste pravne osobe nepretplatnika plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 99,00 eura (745,92 kn).
Temeljem čl. 39. st. 1. toč. i) Zakona o PDV-u, kotizacija je oslobođena od PDV-a.
Prijava:
Prethodna prijava je obavezna. Molimo vas da radi organizacije webinara i pravovremene dostave pisanog materijala, kotizaciju uplatite i dostavite prijavnicu najkasnije jedan radni dan prije održavanja.
- Prijave za sudjelovanje dostavljaju se u TEB isključivo putem web prijavnice. Kad se iz iste pravne osobe prijavljuje više sudionika, molimo da u prijavnici navedete mail svakog sudionika, kako bismo svakome mogli dostaviti link za povezivanje na webinar.
- Uputu za prijavu i sudjelovanje na TEB-ovom internet seminaru (webinaru) pogledajte na ovoj poveznici.
U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici će se na dan održavanja webinara moći javiti na mobitel čiji broj ćemo javiti uz dostavu pisanog materijala u PDF-u.
*OVLAŠTENI REVIZORI: Od Ministarstva financija dobili smo prethodnu suglasnost prema kojoj će se prisustvom na ovom webinaru revizorima priznati 5 bodova stalnog stručnog usavršavanja iz računovodstvenog područja s oznakom "A". Radi priznavanja bodova ovlašteni revizori trebaju na e-mail TEB-a dostaviti prijavnicu s točnim podacima, označiti da su ovlašteni revizori, u kučici „Poruka“ obvezno upisati svoj (revizorski) registarski broj i sudjelovati na webinaru čitavo vrijeme trajanja.
Politika privatnosti platforme Zoom dostupna je ovdje, a Uvjeti korištenja mogu se pročitati ovdje.
Svojom prijavom i sudjelovanjem na webinaru, polaznici potvrđuju da su upoznati s Politikom privatnosti i da prihvaćaju Uvjete korištenja platforme Zoom.
TEB otklanja svaku odgovornost vezanu uz mogući neispravan rad platforme Zoom, zastoj u radu ili nemogućnost polaznika za prijavu na webinar. Ni u kojem slučaju TEB ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu ili gubitak, koji mogu nastati polazniku, a proizlaze ili su vezani uz uporabu platforme Zoom.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti na tel. 01 4571 640.
Molimo vas da nam pravovremenom prijavom i uplatom omogućite kvalitetnu organizaciju webinara.