Datum održavanja: 10.7.2025. (četvrtak)
Početak: 9,30 sati
Završetak: oko 14,00 sati 

Na ovom webinaru će polaznicima biti pojašnjeno utvrđivanje povezanosti između pravnih te pravnih i fizičkih osoba,  primjena poreznih propisa (dohodak, dobit i PDV) u transakcijama između osoba koje se smatraju povezanima u poreznom smislu te utvrđivanje odgovornosti u slučaju zlouporabe prava.

Program:

1. Povezane osobe – utvrđivanje povezanosti u poreznom smislu

  • Tko se u poreznom smislu smatra povezanim osobama?
  • Povezanost prema odredbama Općeg poreznog zakona
  • Primjeri povezanih osoba i društava
  • Stalna poslovna jedinica nerezidenta
  • Grupa povezanih društava
  • Prijava činjenica bitnih za oporezivanje
  • Korištenje poreznih pogodnosti protivno svrsi zakona
  • Posebna odgovornost članova trgovačkog društva, osoba koje vode poslove društva i povezanih osoba
  • Postupak utvrđivanja zlouporabe prava
  • Osobe koje odgovaraju kao porezni jamci u slučaju zlouporabe prava i dr.

2. Povezane osobe prema Zakonu o trgovačkim društvima

  • Povezane osobe prema ZTD-u i odredbama MSFI-a
  • Objava transakcija s povezanim osobama prema ZTD-u
  • Povezanost prema računovodstvenim standardima
  • Transakcije između povezanih osoba u financijskim izvještajima i dr.

3. Porez na dobit kod poveznih osoba

  • Povezanost prema odredbama Zakona o porezu na dobit
  • Porezna osnovica u poslovanju između povezanih osoba rezidenata i nerezidenata
  • Isplata naknada povezanim društvima – kada se plaća porez na dobit po odbitku?
  • Primanje i davanje zajmova između povezanih osoba
  • Porezni tretman kamata (redovnih i zateznih) između povezanih osoba
  • Stanjena kapitalizacija – što se porezno (ne)priznaje?
  • Izvješće o poslovnim događajima s povezanim osobama – PD IPO
  • Pravilo o kontroliranim inozemnim društvima i Obrazac PD-KID
  • Tko obvezno sastavlja dokumentaciju o transfernim cijenama?
  • Sporazum o transfernim cijenama s Poreznom upravom (APA)
  • Dostava izvješća po državama (Country-by-Country Reporting) i dr.

4. Povezane osobe u sustavu poreza na dohodak

  • Povezanost između pravnih i fizičkih osoba
  • Primjeri povezanih osoba
  • Izuzimanja i skrivene isplate dobiti
  • Utvrđivanje oporezivog dohotka u slučajevima povezanih osoba i dr.

5. PDV u transakcijama prema povezanim osobama

  • Isporuke osobama u poslovnim vezama s poreznim obveznikom
  • Isporuke osobama u obiteljskim i osobnim vezama s poreznim obveznikom
  • Porezna osnovica kod isporuka bez naknade povezanim osobama i dr.

6. Odgovori na pitanja polaznika

Predavačice:
 

  • Ksenija Cipek, univ. spec. oec., viša savjetnica, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.
  • mr. sc. Ida Dojčić, ovlaštena porezna savjetnica, TEB POREZNO SAVJETNIŠTVO d.o.o.

Materijal: Prezentacije u PDF-u dostavljaju se polaznicima na mail naveden u prijavnici nakon uplate kotizacije, prije početka webinara.

Kotizacija:

  1. Za pretplatnike TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ i potpisnike Ugovora o uslugama savjetovanja s TEB-om, naknada za sudjelovanje na webinaru s uključenim popustom iznosi 125,00 eura (100,00 eura + PDV) po polazniku.

  2. Za sve ostale polaznike (nepretplatnike) naknada za sudjelovanje na webinaru iznosi 160,00 eura (128,00 eura + PDV) po polazniku, pri čemu drugi i svaki sljedeći polaznik iz iste pravne osobe nepretplatnika plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 140,00 eura (112,00 eura + PDV).

Uplata: Naknada za sudjelovanje uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa TEB-a HR56 2340 0091 1001 8078 7.

Prijava:

Prethodna prijava je obavezna. Molimo vas da radi organizacije webinara i pravovremene dostave pisanog materijala, kotizaciju uplatite i dostavite prijavnicu najkasnije jedan radni dan prije održavanja.

U slučaju nemogućnosti sudjelovanja na webinaru potrebno je opozvati svoju prijavu, najkasnije do 15:00 sati jedan radni dan prije dana održavanja webinara. Pod radnim danima podrazumijevaju se svi dani osim državnog blagdana, subote i nedjelje. Prijava se opoziva pisanim putem na teb@teb.hr i mora sadržavati dostatne podatke za identifikaciju organizacije i osobe polaznika (npr. naslov webinara, ime i prezime polaznika, naziv tvrtke i sl.).

Ako prijava za sudjelovanje nije opozvana sukladno prethodno navedenome, organizaciji se obračunava naknada za kupljene materijale (dostavljene elektroničkom poštom) u visini od 50% pune cijene kotizacije koju bi polaznik iz te organizacije platio za sudjelovanje na webinaru (PDV je uključen u naknadu).

Prijave za sudjelovanje dostavljaju se u TEB isključivo putem web prijavnice. Kad se iz iste pravne osobe prijavljuje više sudionika, molimo da u prijavnici navedete mail svakog sudionika, kako bismo svakome mogli dostaviti link za povezivanje na webinar.

Uputu za prijavu i sudjelovanje na TEB-ovom internet seminaru (webinaru) pogledajte na ovoj poveznici.

U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici će se na dan održavanja webinara moći javiti na mobitel čiji broj ćemo javiti uz dostavu pisanog materijala u PDF-u.

Politika privatnosti platforme Zoom dostupna je ovdje, a Uvjeti korištenja mogu se pročitati ovdje.

Svojom prijavom i sudjelovanjem na webinaru, polaznici potvrđuju da su upoznati s Politikom privatnosti i da prihvaćaju Uvjete korištenja platforme Zoom.

TEB otklanja svaku odgovornost vezanu uz mogući neispravan rad platforme Zoom, zastoj u radu ili nemogućnost polaznika za prijavu na webinar. Ni u kojem slučaju TEB ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu ili gubitak, koji mogu nastati polazniku, a proizlaze ili su vezani uz uporabu platforme Zoom.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti na tel. 01 4571 640.

Molimo vas da nam pravovremenom prijavom i uplatom omogućite kvalitetnu organizaciju webinara.