Datum održavanja: 13.5.2025. (utorak)
Početak: 9,30 sati
Završetak: oko 13,30 sati
3 boda za ovlaštene revizore*
Na ovom webinaru polaznici će dobiti detaljne i praktične upute za ispravan obračun PDV-a u slučajevima nabave dobara (robe) iz drugih država članica EU, te u slučajevima kada tuzemni porezni obveznik u tzv. trostranim poslovima sudjeluje kao prvi, drugi ili treći sudionik. Uz navedeno, na praktičnim primjerima prikazati ćemo i način obračuna PDV-a kod tzv. isporuka u nizu na području EU prema odredbama Zakona o PDV-u i Direktive Vijeća 2006/112/EZ.
Program:
1. Stjecanje dobara unutar EU
- Definiranje stjecanja dobara unutar EU i nastanak oporezivog stjecanja dobara u tuzemstvu
- Primjena praga stjecanja kod tzv. „posebnih stjecatelja“
- Način utvrđivanja prelaska praga stjecanja kod „posebnih stjecatelja“ i postupanja nakon njegovog prelaska
- Primjena oslobođenja od plaćanja PDV-a kod određenih vrsta stjecanja dobara unutar EU
- Nastanak obveze obračuna PDV-a kod stjecanja dobara unutar EU
- Pravo na odbitak pretporeza kod stjecanja dobara unutar EU
- Definiranje „pisane izjave stjecatelja“ i slučajeva u kojima se ta izjava mora dostaviti isporučitelju iz druge države članice EU
- Knjiženje i evidentiranje stjecanja dobara unutar EU u poslovnim knjigama te poreznim prijavama i evidencijama
- Način oporezivanja usluge prijevoza kod stjecanja dobara unutar EU i dr.
2. Trostrani poslovi
- Definiranje trostranog posla i primjena pojednostavljenog postupka oporezivanja kod trostranih poslova
- Utvrđivanje mjesta stjecanja dobara u trostranim poslovima
- Primjena oslobođenja od plaćanja PDV-a u trostranim poslovima
- Način obračuna PDV-a u trostranim poslovima
- Knjiženje i evidentiranje trostranih poslova u poslovnim knjigama te poreznim prijavama i evidencijama i dr.
3. Oporezivanje isporuka u nizu na području EU
- Definiranje isporuke u nizu i primjena pojednostavljenog postupka oporezivanja kod takvih isporuka
- Utvrđivanje mjesta isporuke i način oporezivanja kod isporuka u nizu prema čl. 13.a Zakona o PDV-u i čl. 36.a Direktive Vijeća (EU) 2006/112/EZ?
- Evidentiranje isporuka u nizu u poreznim knjigama i prijavama
- Utjecaj pojednostavljenja u oporezivanja isporuka u nizu na oporezivanje isporuka u okviru trostranih poslova i dr.
4. Odgovori na pitanja polaznika webinara
Predavač: Domagoj Zaloker, dipl. oec., direktor i viši savjetnik, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.
Materijal: Prezentacije u PDF-u dostavljaju se polaznicima na mail naveden u prijavnici nakon uplate kotizacije, prije početka webinara.
Kotizacija:
- Za pretplatnike TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ naknada za sudjelovanje na webinaru s uključenim popustom iznosi 80,00 eura po polazniku.
- Za jednog polaznika iz pravne osobe - potpisnika Ugovora o uslugama savjetovanja s TEB-om naknada za sudjelovanje na webinaru s uključenim popustom iznosi 50,00 eura. Drugi i svaki sljedeći polaznik iz te pravne osobe plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 80,00 eura.
- Za sve ostale polaznike (nepretplatnike) naknada za sudjelovanje na webinaru iznosi 100,00 eura po polazniku, pri čemu drugi i svaki sljedeći polaznik iz iste pravne osobe nepretplatnika plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 90,00 eura.
Temeljem čl. 39. st. 1. toč. i) Zakona o PDV-u, kotizacija je oslobođena od PDV-a.
Uplata: Naknada za sudjelovanje uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa TEB-a HR56 2340 0091 1001 8078 7.
Prijava:
Prethodna prijava je obavezna. Molimo vas da radi organizacije webinara i pravovremene dostave pisanog materijala, kotizaciju uplatite i dostavite prijavnicu najkasnije jedan radni dan prije održavanja.
U slučaju nemogućnosti sudjelovanja na webinaru potrebno je opozvati svoju prijavu, najkasnije do 15:00 sati jedan radni dan prije dana održavanja webinara. Pod radnim danima podrazumijevaju se svi dani osim državnog blagdana, subote i nedjelje. Prijava se opoziva pisanim putem na teb@teb.hr i mora sadržavati dostatne podatke za identifikaciju organizacije i osobe polaznika (npr. naslov webinara, ime i prezime polaznika, naziv tvrtke i sl.).
Ako prijava za sudjelovanje nije opozvana sukladno prethodno navedenome, organizaciji se obračunava naknada za kupljene materijale (dostavljene elektroničkom poštom) u visini od 50% pune cijene kotizacije koju bi polaznik iz te organizacije platio za sudjelovanje na webinaru (PDV je uključen u naknadu).
Prijave za sudjelovanje dostavljaju se u TEB isključivo putem web prijavnice. Kad se iz iste pravne osobe prijavljuje više sudionika, molimo da u prijavnici navedete mail svakog sudionika, kako bismo svakome mogli dostaviti link za povezivanje na webinar.
Uputu za prijavu i sudjelovanje na TEB-ovom internet seminaru (webinaru) pogledajte na ovoj poveznici.
U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici će se na dan održavanja webinara moći javiti na mobitel čiji broj ćemo javiti uz dostavu pisanog materijala u PDF-u.
*OVLAŠTENI REVIZORI: Od Ministarstva financija dobili smo prethodnu suglasnost prema kojoj će se prisustvom na ovom webinaru revizorima priznati 3 boda stalnog stručnog usavršavanja iz područja računovodstva. Radi priznavanja bodova ovlašteni revizori trebaju na e-mail TEB-a dostaviti prijavnicu s točnim podacima, označiti da su ovlašteni revizori, u kučici „Poruka“ obvezno upisati svoj (revizorski) registarski broj i sudjelovati na webinaru čitavo vrijeme trajanja.
Politika privatnosti platforme Zoom dostupna je ovdje, a Uvjeti korištenja mogu se pročitati ovdje.
Svojom prijavom i sudjelovanjem na webinaru, polaznici potvrđuju da su upoznati s Politikom privatnosti i da prihvaćaju Uvjete korištenja platforme Zoom.
TEB otklanja svaku odgovornost vezanu uz mogući neispravan rad platforme Zoom, zastoj u radu ili nemogućnost polaznika za prijavu na webinar. Ni u kojem slučaju TEB ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu ili gubitak, koji mogu nastati polazniku, a proizlaze ili su vezani uz uporabu platforme Zoom.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti na tel. 01 4571 640.
Molimo vas da nam pravovremenom prijavom i uplatom omogućite kvalitetnu organizaciju webinara.