NE PROPUSTITE - SEMINARI U 10 GRADOVA I WEBINAR
Novi Zakon o fiskalizaciji i obveza izdavanja eRačuna od 1.1.2026.
Početak u svim gradovima i na webinaru u 9,30 sati
Prijam u svim gradovima od 9,00 sati
Trajanje: do oko 14,30 sati
Novi Zakon o fiskalizaciji objavljen je u Narodnim novinama br. 89 od 13. lipnja 2025. i stupa na snagu dana 1.9.2025. godine. Ipak, njegove najvažnije odredbe stupaju na snagu 1.1.2026. godine kada se uvodi obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna u poslovanju poreznih obveznika upisanih u registar obveznika PDV-a, fiskalizacija izdanih i primljenih eRačuna, te novi sustav izvještavanja o naplati i odbijanju eRačuna. Od 1.1.2027. te obveze uvode se i za sve ostale subjekte koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a.
Na ovom ciklusu seminara i webinaru, nakon zasluženih ljetnih godišnjih odmora, sve polaznike ćemo detaljno upoznati s odredbama novog Zakona i obveznim postupanjima od 1.9.2025., 1.1.2026. i 1.1.2027. Na praktičnim primjerima prikazati ćemo postupke razmjene i fiskalizacije eRačuna, ali i upozoriti na obveznu tehničku pripremu računovodstvenih i poslovnih sustava koju treba obaviti do 1.1.2026. Uz navedeno, proći ćemo i kroz računovodstvene, porezne i pravne aspekte izdavanja i primanja računa (eRačuna), te upoznati polaznike s mogućnostima implementacije sustava za digitalno upravljanje eRačunima i ostalim poslovnim dokumentima.
U konačnici, odgovorit ćemo i na sva pitanja polaznika kako bismo se svi zajedno kvalitetno pripremili za primjenu novog Zakona o fiskalizaciji i izdavanje i primanje eRačuna od 1.1.2026.
Mjesta i termini održavanja:
- Rijeka, 01.09.2025. (ponedjeljak), Grand Hotel Bonavia, Dolac 4.
- Pula, 02.09.2025. (utorak), Županijska Komora Pula, Carrarina 5.
- Zagreb, 03.09.2025. (srijeda), Sheraton Zagreb Hotel, Kneza Borne 2
- Bjelovar, 04.09.2025. (četvrtak), Ekonomski fakultet, A. B. Šimića 1.
- Osijek, 05.09.2025. (petak), Hotel Waldinger, Županijska 8.
- Dubrovnik, 08.09.2025. (ponedjeljak), Hotel Lero, Iva Vojnovića 14.
- Split, 09.09.2025. (utorak), Briig Boutique Hotel, Prilaz braće Kaliterna 1.
- Šibenik, 10.09.2025. (srijeda), Hotel Jadran, Obala Dr. Franje Tuđmana 52.
- Zadar, 11.09.2025. (četvrtak), Hotel Kolovare, Bože Peričića 14.
- Varaždin, 12.09.2025. (petak), Park Boutique Hotel, Juraja Habdelića 6.
- Webinar, 17.09.2025. (srijeda)
Sponzori:
Program:
1. Prikaz novog Zakona o fiskalizaciji
- obveznici i rokovi primjene novog Zakona o fiskalizaciji
- fiskalizacija računa u krajnjoj potrošnji (B2C)
- obveza izdavanja i fiskalizacija eRačuna između poreznih obveznika (B2B)
- fiskalizacija računa u poslovanju između poreznih obveznika i javnih tijela (B2G)
- obveze izdavatelja i primatelja eRačuna prema Zakonu o fiskalizaciji
- izuzeće od obveze izdavanja i fiskalizacije eRačuna
- korištenje besplatne aplikacije MIKROeRAČUN
- primjena novog sustava eIzvještavanja
- nova FiskAplikacija za porezne obveznike
- stupanje na snagu pojedinih odredbi Zakona o fiskalizaciji
2. Digitalna tranzicija u fiskalizaciji - kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0?
- struktura, razmjena i fiskalizacija eRačuna u novom sustavu
- što je eRačun u skladu s EU normom i hrvatskim proširenjem
- obveze izdavatelja i primatelja eRačuna
- fiskalizacija eRačuna – kako izgleda u praksi (procesni tijek)
- statusi računa - zaprimanje, odbijanje, naplata
- eIzvještavanje - što, kako i kada se izvještava
- arhiviranje (čuvanje) eRačuna
- najčešće tehničke pogreške – prevencija i kontrola kvalitete
- uloga Fine i nadogradnja infrastrukture za fiskalizaciju
- uloga Fine kao informacijskog posrednika i pristupne točke
- uloga Centralne platforme i njezina nadogradnja za distribuirani rad
- hibridni model - kako će se zadržati postojeći načini dostave i istovremeno omogućiti interoperabilnost
- PEPPOL pristupna točka – iskustvo Fine u radu s distribuiranim sustavima
- tehnička priprema korisnika i podrška Fine
- prilagodba poslovnih i ERP sustava - promjene u strukturi eRačuna
- primjena hrvatskog proširenja EU norme – dodatni elementi u XML-u
- kompatibilnost API-ja i kanala razmjene
- tehnička dokumentacija i primjeri poruka
- testna okruženja i podrška korisnicima – kako se pripremiti na vrijeme
3. Fiskalizacija 2.0 i digitalno upravljanje dokumentima
- dokumentacija za digitalno poslovanje
- zakonski okvir za digitalno poslovanje
- razlika Fiskalizacije 1.0 (F1) i Fiskalizacije 2.0 (F2)
- Fiskalizacija 2.0 u B2B poslovanju
- eRačun i digitalna arhiva (eArhiv)
- poveznice Fiskalizacije 2.0 i sustava za upravljanje dokumentima (DMS)
- praktična primjena DMS-a za digitalno doba
- izračun povrata investicije u digitalizaciju
4. Računovodstveno-porezni aspekti izdavanja i primanja računa
- obvezni elementi i klauzule na računu prema računovodstvenim i poreznim propisima - usklađenje s obveznim elementima eRačuna
- likvidatura računa prije unosa u poslovne knjige
- rokovi za izdavanje računa
- nastanak oporezivog događaja (PDV) i pravo na odbitak pretporeza
- plaćanja unaprijed i obveza izdavanja računa za predujam
- naknadna odobrenja, popusti i dr.
5. Utjecaj Fiskalizacije 2.0 na ovršne postupke i pojedine aspekte ugovornih odnosa
- utjecaj novog Zakona o fiskalizaciji na ispostavljanje računa u javnoj nabavi – primjeri mogućih ugovornih odnosa s naručiteljima
- utjecaj novog Zakona o fiskalizaciji na ovršne postupke – elementi računa i drugih vjerodostojnih isprava potrebnih za pokretanje e-Ovrhe
- zakonski rokovi za plaćanje računa
- rokovi za prigovor na račun i/ili na izvršenje ugovora i odbijanje eRačuna
- uračunavanje i postupanje s djelomičnim/netočnim/preplaćenim uplatama
- zatvaranje zateznih kamata – prava i mogućnosti vjerovnika i dr.
6. Odgovori na pitanja polaznika
Predavači na svim seminarima i webinaru:
- Stručnjaci Fine iz područja eRačuna
- Goran Težak, stručnjak za digitalizaciju i digitalnu transformaciju, LAMA
- mr. sc. Ida Dojčić, ovlaštena porezna savjetnica, TEB POREZNO SAVJETNIŠTVO d.o.o.
- Vedran Jelinović, viši savjetnik, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.
- Domagoj Zaloker, direktor i viši savjetnik, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.
Pisani materijal:
- Na seminaru: uvezane preslike slajdova predavača, blok i olovka
- Na webinaru: prezentacije u PDF-u
Kotizacija:
- Za pretplatnike TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ i potpisnike Ugovora o uslugama savjetovanja s TEB-om, naknada za sudjelovanje na seminaru/webinaru s uključenim popustom iznosi 100,00 eura (80,00 eura + PDV) po polazniku.
- Za sve ostale polaznike (nepretplatnike) naknada za sudjelovanje na seminaru/webinaru iznosi 125,00 eura (100,00 eura + PDV) po polazniku, pri čemu drugi i svaki sljedeći polaznik iz iste pravne osobe nepretplatnika plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 112,50 eura (90,00 eura + PDV).
Kotizacija uključuje: sudjelovanje na predavanjima, pisani materijal, odgovore na pitanja, a na seminarima i topli napitak za vrijeme stanke.
Uplata: Naknada za sudjelovanje uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa TEB-a HR56 2340 0091 1001 8078 7.
Prijava:
Prethodna prijava je obavezna. Molimo vas da radi organizacije seminara i webinara te pravovremene dostave pisanog materijala, kotizaciju uplatite i dostavite prijavnicu najkasnije jedan radni dan prije održavanja.
Posebna napomena za prijavu na webinar:
U slučaju nemogućnosti sudjelovanja na webinaru potrebno je opozvati svoju prijavu, najkasnije do 15:00 sati jedan radni dan prije dana održavanja webinara. Pod radnim danima podrazumijevaju se svi dani osim državnog blagdana, subote i nedjelje. Prijava se opoziva pisanim putem na teb@teb.hr i mora sadržavati dostatne podatke za identifikaciju organizacije i osobe polaznika (npr. naslov webinara, ime i prezime polaznika, naziv tvrtke i sl.).
Ako prijava za sudjelovanje nije opozvana sukladno prethodno navedenome, organizaciji se obračunava naknada za kupljene materijale (dostavljene elektroničkom poštom) u visini od 50% pune cijene kotizacije koju bi polaznik iz te organizacije platio za sudjelovanje na webinaru (PDV je uključen u naknadu).
Prijave za sudjelovanje dostavljaju se u TEB isključivo putem web prijavnice. Kad se iz iste pravne osobe prijavljuje više sudionika, molimo da u prijavnici navedete mail svakog sudionika, kako bismo svakome mogli dostaviti link za povezivanje na webinar.
Uputu za prijavu i sudjelovanje na TEB-ovom internet seminaru (webinaru) pogledajte na ovoj poveznici.
U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici će se na dan održavanja webinara moći javiti na mobitel čiji broj ćemo javiti uz dostavu pisanog materijala u PDF-u.
Politika privatnosti platforme Zoom dostupna je ovdje, a Uvjeti korištenja mogu se pročitati ovdje.
Svojom prijavom i sudjelovanjem na webinaru, polaznici potvrđuju da su upoznati s Politikom privatnosti i da prihvaćaju Uvjete korištenja platforme Zoom.
TEB otklanja svaku odgovornost vezanu uz mogući neispravan rad platforme Zoom, zastoj u radu ili nemogućnost polaznika za prijavu na webinar. Ni u kojem slučaju TEB ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu ili gubitak, koji mogu nastati polazniku, a proizlaze ili su vezani uz uporabu platforme Zoom.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti na tel. 01 4571 640.
Molimo vas da nam pravovremenom prijavom i uplatom omogućite kvalitetnu organizaciju seminara i webinara.