NE PROPUSTITE - SEMINARI U 10 GRADOVA I WEBINAR

Novi Zakon o fiskalizaciji i obveza izdavanja eRačuna od 1.1.2026.

Početak u svim gradovima i na webinaru u 9,30 sati
Prijam u svim gradovima od 9,00 sati
Trajanje: do oko 14,30 sati

Novi Zakon o fiskalizaciji objavljen je u Narodnim novinama br. 89 od 13. lipnja 2025. i stupa na snagu dana 1.9.2025. godine. Ipak, njegove najvažnije odredbe stupaju na snagu 1.1.2026. godine kada se uvodi obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna u poslovanju poreznih obveznika upisanih u registar obveznika PDV-a, fiskalizacija izdanih i primljenih eRačuna, te novi sustav izvještavanja o naplati i odbijanju eRačuna. Od 1.1.2027. te obveze uvode se i za sve ostale subjekte koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a.

Na ovom ciklusu seminara i webinaru, nakon zasluženih ljetnih godišnjih odmora, sve polaznike ćemo detaljno upoznati s odredbama novog Zakona i obveznim postupanjima od 1.9.2025., 1.1.2026. i 1.1.2027.  Na praktičnim primjerima prikazati ćemo postupke razmjene i fiskalizacije eRačuna, ali i upozoriti na obveznu tehničku pripremu računovodstvenih i poslovnih sustava koju treba obaviti do 1.1.2026. Uz navedeno, proći ćemo i kroz računovodstvene, porezne i pravne aspekte izdavanja i primanja računa (eRačuna), te upoznati polaznike s mogućnostima implementacije sustava za digitalno upravljanje eRačunima i ostalim poslovnim dokumentima.

U konačnici, odgovorit ćemo i na sva pitanja polaznika kako bismo se svi zajedno kvalitetno pripremili za primjenu novog Zakona o fiskalizaciji i izdavanje i primanje eRačuna od 1.1.2026.

Mjesta i termini održavanja:

  • Rijeka, 01.09.2025. (ponedjeljak), Grand Hotel Bonavia, Dolac 4.
  • Pula, 02.09.2025. (utorak), Županijska Komora Pula, Carrarina 5.
  • Zagreb, 03.09.2025. (srijeda), Sheraton Zagreb Hotel, Kneza Borne 2
  • Bjelovar, 04.09.2025. (četvrtak), Ekonomski fakultet, A. B. Šimića 1.
  • Osijek, 05.09.2025. (petak), Hotel Waldinger, Županijska 8.
  • Dubrovnik, 08.09.2025. (ponedjeljak), Hotel Lero, Iva Vojnovića 14.
  • Split, 09.09.2025. (utorak), Briig Boutique Hotel, Prilaz braće Kaliterna 1.
  • Šibenik, 10.09.2025. (srijeda), Hotel Jadran, Obala Dr. Franje Tuđmana 52.
  • Zadar, 11.09.2025. (četvrtak), Hotel Kolovare, Bože Peričića 14.
  • Varaždin, 12.09.2025. (petak), Park Boutique Hotel, Juraja Habdelića 6.
  • Webinar, 17.09.2025. (srijeda)


Sponzori:




Program:

1. Prikaz novog Zakona o fiskalizaciji

  • obveznici i rokovi primjene novog Zakona o fiskalizaciji
  • fiskalizacija računa u krajnjoj potrošnji (B2C)
  • obveza izdavanja i fiskalizacija eRačuna između poreznih obveznika (B2B)
  • fiskalizacija računa u poslovanju između poreznih obveznika i javnih tijela (B2G)
  • obveze izdavatelja i primatelja eRačuna prema Zakonu o fiskalizaciji
  • izuzeće od obveze izdavanja i fiskalizacije eRačuna
  • korištenje besplatne aplikacije MIKROeRAČUN
  • primjena novog sustava eIzvještavanja
  • nova FiskAplikacija za porezne obveznike
  • stupanje na snagu pojedinih odredbi Zakona o fiskalizaciji

2. Digitalna tranzicija u fiskalizaciji - kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0?

  • struktura, razmjena i fiskalizacija eRačuna u novom sustavu
    • što je eRačun u skladu s EU normom i hrvatskim proširenjem
    • obveze izdavatelja i primatelja eRačuna
    • fiskalizacija eRačuna – kako izgleda u praksi (procesni tijek)
    • statusi računa - zaprimanje, odbijanje, naplata
    • eIzvještavanje - što, kako i kada se izvještava
    • arhiviranje (čuvanje) eRačuna
    • najčešće tehničke pogreške – prevencija i kontrola kvalitete
  • uloga Fine i nadogradnja infrastrukture za fiskalizaciju
    • uloga Fine kao informacijskog posrednika i pristupne točke
    • uloga Centralne platforme i njezina nadogradnja za distribuirani rad
    • hibridni model - kako će se zadržati postojeći načini dostave i istovremeno omogućiti interoperabilnost
    • PEPPOL pristupna točka – iskustvo Fine u radu s distribuiranim sustavima
  • tehnička priprema korisnika i podrška Fine
    • prilagodba poslovnih i ERP sustava - promjene u strukturi eRačuna
    • primjena hrvatskog proširenja EU norme – dodatni elementi u XML-u
    • kompatibilnost API-ja i kanala razmjene
    • tehnička dokumentacija i primjeri poruka
    • testna okruženja i podrška korisnicima – kako se pripremiti na vrijeme

3. Fiskalizacija 2.0 i digitalno upravljanje dokumentima

  • dokumentacija za digitalno poslovanje
    • zakonski okvir za digitalno poslovanje
    • razlika Fiskalizacije 1.0 (F1) i Fiskalizacije 2.0 (F2)
    • Fiskalizacija 2.0 u B2B poslovanju
    • eRačun i digitalna arhiva (eArhiv)
  • poveznice Fiskalizacije 2.0 i sustava za upravljanje dokumentima (DMS)
  • praktična primjena DMS-a za digitalno doba
  • izračun povrata investicije u digitalizaciju

4. Računovodstveno-porezni aspekti izdavanja i primanja računa

  • obvezni elementi i klauzule na računu prema računovodstvenim i poreznim propisima - usklađenje s obveznim elementima eRačuna
  • likvidatura računa prije unosa u poslovne knjige
  • rokovi za izdavanje računa
  • nastanak oporezivog događaja (PDV) i pravo na odbitak pretporeza
  • plaćanja unaprijed i obveza izdavanja računa za predujam
  • naknadna odobrenja, popusti i dr.

5. Utjecaj Fiskalizacije 2.0 na ovršne postupke i pojedine aspekte ugovornih odnosa

  • utjecaj novog Zakona o fiskalizaciji na ispostavljanje računa u javnoj nabavi – primjeri mogućih ugovornih odnosa s naručiteljima
  • utjecaj novog Zakona o fiskalizaciji na ovršne postupke – elementi računa i drugih vjerodostojnih isprava potrebnih za pokretanje e-Ovrhe
  • zakonski rokovi za plaćanje računa
  • rokovi za prigovor na račun i/ili na izvršenje ugovora i odbijanje eRačuna
  • uračunavanje i postupanje s djelomičnim/netočnim/preplaćenim uplatama
  • zatvaranje zateznih kamata – prava i mogućnosti vjerovnika i dr.

6. Odgovori na pitanja polaznika

Predavači na svim seminarima i webinaru:

  • Stručnjaci Fine iz područja eRačuna
  • Goran Težak, stručnjak za digitalizaciju i digitalnu transformaciju, LAMA
  • mr. sc. Ida Dojčić, ovlaštena porezna savjetnica, TEB POREZNO SAVJETNIŠTVO d.o.o.
  • Vedran Jelinović, viši savjetnik, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.
  • Domagoj Zaloker, direktor i viši savjetnik, TEB POSLOVNO SAVJETOVANJE d.o.o.

Pisani materijal:

  • Na seminaru: uvezane preslike slajdova predavača, blok i olovka
  • Na webinaru: prezentacije u PDF-u

Kotizacija:

  1. Za pretplatnike TEB-ovog časopisa „Financije, pravo i porezi“ i potpisnike Ugovora o uslugama savjetovanja s TEB-om, naknada za sudjelovanje na seminaru/webinaru s uključenim popustom iznosi 100,00 eura (80,00 eura + PDV) po polazniku.

  2. Za sve ostale polaznike (nepretplatnike) naknada za sudjelovanje na seminaru/webinaru iznosi 125,00 eura (100,00 eura + PDV) po polazniku, pri čemu drugi i svaki sljedeći polaznik iz iste pravne osobe nepretplatnika plaća kotizaciju s uključenim popustom u iznosu od 112,50 eura (90,00 eura + PDV).

Kotizacija uključuje: sudjelovanje na predavanjima, pisani materijal, odgovore na pitanja, a na seminarima i topli napitak za vrijeme stanke.

Uplata: Naknada za sudjelovanje uplaćuje se unaprijed u korist transakcijskog računa TEB-a HR56 2340 0091 1001 8078 7.

Prijava: 

Prethodna prijava je obavezna. Molimo vas da radi organizacije seminara i webinara te pravovremene dostave pisanog materijala, kotizaciju uplatite i dostavite prijavnicu najkasnije jedan radni dan prije održavanja.

Posebna napomena za prijavu na webinar:

U slučaju nemogućnosti sudjelovanja na webinaru potrebno je opozvati svoju prijavu, najkasnije do 15:00 sati jedan radni dan prije dana održavanja webinara. Pod radnim danima podrazumijevaju se svi dani osim državnog blagdana, subote i nedjelje. Prijava se opoziva pisanim putem na teb@teb.hr i mora sadržavati dostatne podatke za identifikaciju organizacije i osobe polaznika (npr. naslov webinara, ime i prezime polaznika, naziv tvrtke i sl.).

Ako prijava za sudjelovanje nije opozvana sukladno prethodno navedenome, organizaciji se obračunava naknada za kupljene materijale (dostavljene elektroničkom poštom) u visini od 50% pune cijene kotizacije koju bi polaznik iz te organizacije platio za sudjelovanje na webinaru (PDV je uključen u naknadu).

Prijave za sudjelovanje dostavljaju se u TEB isključivo putem web prijavnice. Kad se iz iste pravne osobe prijavljuje više sudionika, molimo da u prijavnici navedete mail svakog sudionika, kako bismo svakome mogli dostaviti link za povezivanje na webinar.

Uputu za prijavu i sudjelovanje na TEB-ovom internet seminaru (webinaru) pogledajte na ovoj poveznici.

U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici će se na dan održavanja webinara moći javiti na mobitel čiji broj ćemo javiti uz dostavu pisanog materijala u PDF-u.

Politika privatnosti platforme Zoom dostupna je ovdje, a Uvjeti korištenja mogu se pročitati ovdje.

Svojom prijavom i sudjelovanjem na webinaru, polaznici potvrđuju da su upoznati s Politikom privatnosti i da prihvaćaju Uvjete korištenja platforme Zoom.

TEB otklanja svaku odgovornost vezanu uz mogući neispravan rad platforme Zoom, zastoj u radu ili nemogućnost polaznika za prijavu na webinar. Ni u kojem slučaju TEB ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu ili gubitak, koji mogu nastati polazniku, a proizlaze ili su vezani uz uporabu platforme Zoom.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti na tel. 01 4571 640.

Molimo vas da nam pravovremenom prijavom i uplatom omogućite kvalitetnu organizaciju seminara i webinara.